A Disney mint a világ egyik legnagyobb média és szórakoztató társasága azt közölte, hogy a december végével zárult negyedévben adózott eredménye 1,28 milliárd dollár (458 milliárd forint), részvényenként 70 cent volt, szemben az egy évvel korábbi 1,15 milliárd dollárral, részvényarányosan 63 centtel.
A Walt Disney negyedéves bevétele éves összevetésben 8 százalékkal, 23,51 milliárd dollárra nőtt, szintén felülmúlta a várt 23,44 milliárd dollárt.
A legnagyobbnak számító média és szórakoztató részleg bevétele 1 százalékkal, 14,78 milliárd dollárra emelkedett, de elmaradt a várt 15,4 milliárd dollártól. A streaming szolgáltatás bevétele 13 százalékkal, 5,31 milliárd dollárra nőtt, a hagyományos televíziós üzletágé 5 százalékkal, 7,29 milliárd dollárra csökkent.
Nem elégedettek az előfizetők számával
A Disney+ streaming szolgáltatónak 161,8 millió előfizetője volt a negyedév végén, szemben a három hónappal korábbi 164,2 millióval. A csökkenés várható volt, amit az elemzők az előfizetési költségek emelkedésével magyaráztak. A szakértők a Disney+ előfizetőinek számát 162,7 millióra várták a negyedév végére.
Eközben a vidámparkok, tengerjáró hajók, fogyasztási cikkek és videójátékok üzletág bevétele 21 százalékkal, 8,74 milliárd dollárra ugrott.
A cég élére tavaly került Bob Iger stratégiai szerkezetátalakítást jelentett be, amelynek révén három részlege lesz a cégnek és mintegy 7 ezer alkalmazottól megválnak.
Az átszervezéssel a tervek szerint 5,5 milliárd dollárt takarítanak meg, ami végeredményben javítja a cég nyereségességét. Az október eleji állapot szerint a cégnek 220 ezer alkalmazottja volt, ebből 166 ezren dolgoztak az Egyesült Államokban.