A madarak nem igazán a repülőgépek barátai, az elmúlt évtizedek egyik legemlékezetesebb incidensét, az US Airways 1549-es járatának balesetét is kanadai ludak okozták. Ez volt az a gép, amely sikeres kényszerleszállást hajtott végre a Hudson folyón.
Nem véletlen hogy a repülőterek nagyon komolyan veszik a madárvédelmet és különféle technikákkal próbálják elkerülni az ütközéseket. Nem tesz másként a Schiphol sem, amelyet olyan termőföldek és vizes élőhelyek vesznek körül, amelyek vonzzák a vadlúdrajokat.
A területen 15 főállású madárellenőr dolgozik, akik folyamatosan rádión tartják a kapcsolatot a toronnyal. Ezen kívül zajágyukkal, madárijesztőkkel és lézerekkel is dolgoznak, de azt is előfordul, hogy kilövik a madarakat - írja a Simple Flying,
Jöhetnek a disznók
A repülőtér két kifutópályája között egy cukorrépafarm található. Amikor a gazda betakarítja a termést libák és más madarak érkeznek, hogy növényi maradékkal, illetve a talajban lévő férgekkel táplálkozzanak.
A Schiphol felkért egy sertéstenyésztőt, hogy 20 disznót hat héten át hagyjon a területen. Eközben kijelölnek egy másik zónát is a két kifutó között, ahova nem mehetnek az állatok és madárérzékelő radarokkal nézik majd a kettő közötti különbséget. Arra kíváncsiak, hogy a disznók valóban képesek-e távol tartani a madarakat.
A cél az, hogy ne legyen szükség a ludak ritkítására.