Antwerpen 2017-ben, Gent 2020-ban vezetett be úgynevezett alacsony kibocsátású zónákat a dízelautók használatának korlátozására. Az intézkedés célja a levegő minőségének javítása volt. A flamand kormány menetrendjét követve mindkét település szigorítja a környezetvédelmi zónákra vonatkozó szabályozást - írja a La Libre Belgique napilap nyomán az MTI.

Jön a totális szigor

Ennek megfelelően 2031-re már Antwerpen és Gent külső kerületeiben sem közlekedhetnek dízelautók. A tájékoztatás szerint a zónák érvényességét azonban 2035-től a benzinüzemű járművekre is alkalmazni szeretnék. A motorkerékpárokra egyelőre nem vonatkozik a szabályozás. Az antwerpeni városvezetés honlapján közzétett adatok szerint az eddig bevezetett korlátozások

a járművek által kibocsátott károsanyag koncentrációjának csökkenését okozta, 2017 és 2022 között mintegy 60 százalékkal

Brüsszel sem ússza meg

A belgiumi városok közül Gent és Antwerpen mellett Brüsszel hozott létre alacsony kibocsátási zónát, amelyen belül a legszennyezőbb, elsősorban dízelüzemelésű járművek közlekedését fokozatosan megtiltják. A 2019 januárjától érvényes szabályozás szerint az idei év első napjától kezdve már az Euro 4-es besorolású dízeldízelautók kisteherautók és buszok sem közlekedhetnek a brüsszeli régió 19 települését lefedő úgynevezett LEZ-övezeten belül. 

Legkésőbb 2025-től az Euro 5-ös dízelautók brüsszeli hajtási engedélye szűnik meg

A korlátozás nem vonatkozik a tűzoltó- és mentőautókra, valamint az autóritkaságnak számító, úgynevezett old timer kategóriába tartozó járművekre. Felmérések szerint a légszennyezés évente legkevesebb kilencezer korai halálesetet, valamint szív- és érrendszeri vagy légúti betegséget okoz Belgiumban, ebből legalább ezret Brüsszelben.