A kétnapos német kormányülést követő nyilatkozatában a német kancellár kiemelte, hogy a német kormányzat nem tervez nagyszabású csúcstalálkozót az autógyártókkal, Angela Merkel mindemellett hozzátette, hogy biztosan lesznek technikai munkacsoport-szintű találkozók, amelyeket ezen csúcstalálkozó keretrendszerében hoztak létre - írja a Portfolio.hu a Cleantechnica.com-ra hivatkozva.
Merkel nyilatkozata utalás a német kormányzat dízelautók lehetséges kitiltására vonatkozó törekvések megakadályozására, amelyet a német régiók és városok alkalmaznának a dízelautókkal szemben ott, ahol a levegő szennyezettsége ezt indokolná.
Merkel szerint a kormányzat egyetért abban, hogy el kell kerülni a dízelautók kitiltását és használatuk korlátozását is. A kijelentést megelőzően a német közlekedési tárca vezetője cáfolta, hogy a kormány egy autógyártókat tömörítő alapot hozna létre a dízelautók átalakítására. (Az átalakítást egyébként annak költségvonzata miatt sokatn nem tartják járható útnak.)
A bizonytalanság az újatóeladásokon is meglátszott már - emlékeztet a Portfolio. Márciusban 3 százalékkal csökkent az újautó-értékesítések száma Németországban: a benzines gépjárművek eladásai 9,3 százalékkal emelkedtek, a dízelautó-eladások a korábbi év hasonló időszakával összehasonlítva 25 százalékos visszaesést mutattak. A használtautók piacán márciusban a korábbi év hasonló időszakához képest 11,6 százalékkal zuhantak vissza az eladások.
A német Landesbank Baden-Württemberg (LBBW) számításai szerint a dízelautók belvárosokból közelgő kitiltásának költsége akár a 45 milliárd eurót is elérheti, a német autótulajdonosok kára pedig elérheti a 20 milliárd eurót.
Fotó: AFP photo/ Patrik STOLLARZ