A Volkswagen autógyártó csoport tárgyalásokat kezdett azoknak a német autósoknak a képviselőivel, akik beperelték a vállalatot dízelmotoros autói károsanyag-kibocsátásának meghamisítása miatt - jelentette a Reuters. Az ügy előzménye a hírhedt dízelbotrány: a VW 2015-ben kénytelen volt elismerni, hogy olyan szoftvert telepített dízelautói motorjába, amelyek érzékelték a tesztméréseket, és ezek alkalmával a valós szint alá csökkentették az autók károsanyag-kibocsátását.
A csalás napvilágra kerülése után perek sorozata indult az egész világon, amelyek nyomán becslések szerint az autógyártó összesen legkevesebb 30 milliárd euró kártérítést fizethet. (Ez a paksi bővítésre adott orosz hitel háromszorosa - a szerk.) Az összeg a pereskedések és más jogi eljárások költségéből, illetve a büntetések összegéből jön össze.
A Volkswagen és a Német Fogyasztói Szervezetek Szövetsége megállapodott abban, hogy a lehetséges egyezség reményében tárgyalásokat kezd egymással - adta hírül a VW közleménye. Az egyeztetések igen korai szakaszban vannak, és nincs garancia arra, hogy végül eredménnyel zárulnak - tették hozzá. A felek megállapodtak abban, hogy bizalmasan kezelik a tárgyalásokon elhangzottakat.
A német autótulajdonosok kevesebb sikerrel követeltek eddig kompenzációt az autógyártótól, mint amerikai társaik, mert Németországban átmehetnek a műszaki vizsgán a dízelbotrányban érintett autók, amennyiben tulajdonosuk beleegyezik, hogy frissítsék a motor szabályozó szoftverét. Ezért a VW eddig is más stratégiával viszonyult hozzájuk, mint az amerikai autósokhoz.