Az Egyesült Államokban van ugyan egy-két aktívan beruházásokat végző cég, a német középvállalatok körében azonban úgy általában jóval nagyobb a vállalkozó kedv. A német vállalatoknak 20 százaléka, az amerikai vállalatoknak pedig 16 százaléka tette meg az első lépéseket a negyedik ipari forradalom, a termelés és a szolgáltatások digitalizációja feltételeinek a megteremtése felé. A német vállalatoknak a fele dolgozta ki az új követelményeknek megfelelő üzleti koncepcióját és nyolcvan százalékuk érzi magát felkészültnek a változások feldolgozására. Az amerikai vállalatok hetven százalékának viszont még elképzelése sincs róla, hogyan hasznosíthatná a digitalizáció által kínált lehetőségeket termelési folyamatában.
A felmérés szerint az amerikai és a német cégek egyaránt forgalmuk 7-9 százalékára becsülik a digitális váltás kezdeti lépéseinek beruházás igényét. A német vállalatok viszonylag magas aktivitásának az oka a középvállalati réteg kiterjedtségében keresendő. A kisebb vállalatok Németországban kifejezetten jó tőkeerővel rendelkeznek, eezeket a cégeket pedig a magas bérköltségek és statikus munkaerőpiaci helyzet viszonylag hamar arra kényszerítette, hogy automatizálási lehetőségek után nézzenek.