A skót Noble & Co. befektetési bank jelentése szerint az erős befektetői kereslet idén több mint egyötödével növelte a ritka maláták értékét, miközben a mennyiség 23 százalékkal ugrott meg – írja a Financial Times (FT). A lap arra a következtetésre jutott, hogy a hullámzó piacok erősítették a ritka whiskyk, mint alternatív befektetések iránti keresletet. A jelentés újabb bizonyítéka annak, hogy a skót élelmiszer- és italipar fő támaszának számító whisky ellenállóképes a világszerte tapasztalható megélhetési válsággal szemben.
A Skót Whisky Szövetség szerint 2021-ben a skót whisky a skót élelmiszer- és italexport 75 százalékát, az összes brit élelmiszer- és italexport 22 százalékát és az összes brit áruexport 1,4 százalékát tette ki.
"Úgy tűnik, hogy a whisky még mindig népszerű a vásárlók körében. Egyelőre nincs jele annak, hogy a piaci zavarok, a lassuló gazdaságok és az emelkedő árak ártanának a keresletnek” – nyilatkozta Duncan McFadzean, a Noble & Co. élelmiszerekkel és alkoholos italokkal foglalkozó részlegének vezetője.
Igyál többet! - kampány
Míg a skót whisky, különösen a ritkaságok iránt nem csökken a kereslet, a Távol-Keleten különös kampány indult. A japán kormány versenyt hirdetett, amelyben ötleteket várnak arra, miként lehetne az embereket több alkohol fogyasztására ösztönözni. Erre a meglepő programra azért van szükség mert a fiatalok körében bekövetkezett szemléletváltozás miatt csökkennek az alkoholos italokból származó adóbevételek.
A fiatalabb generáció kevesebb alkoholt fogyaszt, mint a szüleik – ez a változás az olyan italok adójából származó bevételeket csökkentette, mint például a szaké (japán rizsbor). A „Sake Viva!” kampánytól azt várják, hogy tegye vonzóbbá az alkoholfogyasztást a gazdaság fellendítése érdekében.