Az elemzők 10,0 pontot vártak februárra. A februári már az index sorban a harmadik növekedése volt, legutóbb 2015 júniusában tükrözött a mostanihoz mérhetően pozitív fogyasztói hangulatot.
"A fogyasztói hangulat a karácsonyi szezon után is töretlenül javul" - mutatott rá Rolf Bürkl, a GfK szakértője, megjegyezve, hogy a lakosság a jelek szerint nem hagyja befolyásolni magát a brexit és az új amerikai politikai irányvonal által keltett bizonytalanságtól. "A karácsonyi berlini terrortámadásnak sem volt tartós hatása" - tette hozzá.
A mintegy kétezres reprezentatív minta megkérdezésével készített felmérés szerint a német polgárok nem csak erőteljes gazdasági növekedésre számítanak az idén, de elkölthető jövedelmük számottevő növekedésére is. Ennek megfelelően tartós fogyasztási cikkek, bútorok, autók és egyéb háztartási berendezések beszerzésére készülnek, ami a fogyasztói hangulat további javulását vetíti előre.