A Nielsen fogyasztók bizalmi index az év első negyedében 63 pontra esett a tavalyi 72 pontról, ez 2005 óta a legalacsonyabb mutató a Kommerszant jelentése szerint. Azoknak az oroszoknak az aránya, akik kénytelenek voltak az első negyedévben csökkenteni kiadásaikat, 76 százalékra emelkedett. 59 százalékuk nem engedheti meg magának, hogy szórakozásra költsön, és 61 százalék nem tud új ruhákat vásárolni. 52 százalékuk pedig kénytelen volt olcsóbb élelmiszerek fogyasztására átállni.
Ahogy mélyül a recesszió, a reálbérek 2015-ben 9,5 százalékkal csökkentek, ez a trend - a Rossztat adatai szerint - az év első három hónapjában 3,9 százalékkal folytatódott. Az év első kilenc hónapjában 2,3 millió orosz süllyedt a nyomorszint alá. Azok száma, akiknek a havi bevétele kevesebb 9662 rubelnél (140 dollár), 20,3 millióra emelkedett. A szegények aránya az év első háromnegyedében 14,1 százalékra emelkedett a tavalyi azonos időszak 12,6 százalékáról.