A német kormány a 2016 és 2019 közötti időszakra 1,2 milliárd eurót szán erre a célra. Az elektromos és hibrid autók vásárlására adott kedvezményt felét állja a költségvetés, a másik felét az autógyártók fizetik. A költségvetésben elkülönített 600 millió eurónak viszont eddig csak a 13 százalékát hívták le a vásárlók - írja a Handelsblatt alapaján az MTI.
A 600 millió eurós költségvetési keretből 78,46 millió eurót folyósítottak eddig. A keret több mint 300 ezer autó megvételének támogatására elegendő, ám az első két évben csak 38 884 elektromos és 28 171 hibrid hajtású, hálózatról tölthető autó után igényeltek állami támogatást.
Az egységes koncepció hiánya akadályozza az elektromos járművek támogatási rendszerének kihasználását, mert az energiafelhasználás területén különböző adójogi intézkedések születtek. A számok nem sikertörténetről árulkodnak - véli Frank Hechtner szakértő.
A lap birtokába került adatok szerint tavaly ugyan megduplázódott az igényelt támogatás mennyisége az előző évhez képest, de idén ez a trend már nem folytatódott. A lap azt írja: 2018 elején 46,5 millió autó volt forgalomban Németországban, közülük 53 861 elektromos és 44 419 hálózatról tölthető hibrid autó. A lap azt is szóvá teszi, hogy a németek előnyben részesítik a hagyományos, nem konnektorról tölthető, hanem az autó mozgási energiáját használó hibrideket, amelyekből 236 710 fut az ország útjain, de azok megvásárlását az állam nem támogatja. Az alternatív hajtású autók részaránya Németországban az év eleji adatok szerint 3,4 százalék.
Németországban a teljesen elektromos autók megvásárlásához 4000 euró, a hálózatról tölthető hibrid kocsik esetében pedig 3000 euró támogatást igényelhetnek a vásárlók.