A montreáli székhelyű szervezet kedden tette közzé honlapján a biztonsági beszámolót. E szerint 2015-ben sugárhajtású gépet 46-szor, turbólégcsavarost pedig 22 esetben ért baleset, de míg utóbbi géptípussal 4, előbbivel egyetlen halálos kimenetelű baleset sem történt.
Tavaly összesen 136-an vesztették életüket repülőgép-balesetben. Az adatok alapján minden 3,1 millió repülésre jutott egy súlyos baleset, amely 30 százalékkal jobb adat, mint az egy évvel korábbi.
2014-ben összesen 77 balesetet regisztrált a szervezet, ebből 40 sugárhajtású, 37 pedig turbólégcsavaros géppel történt, ezekben összesen 641-en haltak meg.
A kimutatások szerint a balesetek legnagyobb részben a kemény landolás, a futópálya-elhagyás vagy a repülés közbeni sérülés okozott balesetet.
Az IATA sem a Germanwings Barcelona-Düsseldorf, valamint a Metrojet Sharm el Sejk-Szentpétervár járatának lezuhanását nem vette figyelembe, előbbit azért, mert nem illett a "baleset" kategóriába, utóbbinál pedig egyelőre nem tisztázottak a körülmények.