A Coca-Cola Rt. két éve az első multinacionális vállalatok között tett ígéretet arra, hogy a támadás miatti tiltakozásul kilép Oroszországból. Arra kérte partnereit, hogy vegyék ki dobozait és palackjait az üzletekből, hagyják abba a szirup üdítőitalokba történő szállítását, és állítsák le az italok gyártását.
Ennek ellenére a Coke jellegzetes piros logója máig ott virít az orosz boltokban – írja a Bloomberg.
Ha mindehhez hozzátesszük, hogy közben az oroszok piacra dobták a helyi változatot, a Dobry Colát is, amelyet szintén a jól ismert lángvörös dobozban árulnak, sőt, az íze is igen hasonlít az eredetire, nem túlzás azt állítani:
a kóla bizonyos mértékig továbbra is Oroszország vezető szénsavas italgyártója.
Mindez annak köszönhető, hogy az Oroszországban működő Coke palackozó egy, a londoni tőzsdén jegyzett cég, a Coca-Cola HBC tulajdona. Ebben pedig az amerikai anyavállalat 21 százalékos részesedéssel rendelkezik.
Amikor a HBC leállította a kóla gyártását, a palackozó cég – a Multon Partners – bemutatta az ital orosz változatát, a Dobry Colát. Piaci kutatások szerint ma ez Oroszország legnépszerűbb üdítője, és végső soron nyereségével a Coca-Cola HBC-t gazdagítja.