Néhány héttel ezelőtt érkezett meg Zágrábba a magyar Külgazdasági és Külügyminisztériumtól (KKM) egy szándéknyilatkozat, amelyben az állt, hogy Magyarország kész 25 százalékos tulajdonrészt vásárolni a terminálban. Jelenleg folynak a tárgyalások a felek között - írta az MTI.
Reményét fejezte ki, hogy a következő hónapokban és években nő az érdeklődés a tulajdonrész megvásárlása, valamint a kapacitások lefoglalása iránt.
A miniszter szerint a tárgyalásoktól és a kapacitások megvásárlásától is függ, hogy Magyarország szerezhet-e tulajdonrészt a terminálban és miként.
A horvát kormány januári döntése szerint százmillió euróval (31,8 milliárd forint) támogatja a krki lng-terminál megépítését: 50 millió euróval 2019-ben és további 50 millió euróval 2020-ban. A Kvarner-öbölbe tervezett terminál 2021-ben kezdi meg működését, és a projekt 234 millió euróba kerül, ebből csak maga az úszó lng-terminál (FSRU) 160 millió euróba.
A projektet az európai uniós Európai Hálózatfejlesztési Eszköz (CEF) koordinációs bizottsága 2017. februári döntése szerint 101,4 millió euróval támogatta. A fennmaradó összeget - 32,6 millió eurót - a horvát kormány által elfogadott finanszírozási terv szerint az LNG Hrvatska vállalat és az ország vezető gáz- és árampiaci állami vállalatai (HEP, Plinacro) biztosítják.