Októberben is folytatódott az európai (EU+EFTA) újautópiac szűkülése, az év tizedik hónapjában forgalomba helyezett 998,9 ezer gépkocsi 4,6 százalékkal múlja alul az egy évvel korábbit. Ezzel a tízhavi mennyiség 10,7 millió darabra rúg, ami 6,9 százalékkal kevesebb a 2011 január-októberinél - derül ki az európai autógyártók szövetsége, az ACEA adataiból. A tízhavi adatok alapján a meghatározó piacok többsége látványos csökkenést mutatott fel: Franciaországban 13,3, Olaszországban 19,7, Spanyolországban 11,9 százalék volt a visszaesés. Németországban jóval kisebb, 1,6 százalék volt a mínusz, míg a brit piac 5 százalékkal nőtt.
A legtempósabb, 16,2 százalékos tízhavi emelkedés Magyarországon következett be, ám a piac továbbra is csak árnyéka a válság előtti, (túl) könnyen hozzáférhető finanszírozással megtámogatott önmagának, hiszen csupán 43,4 ezer új autóra került rendszám. (Amint arról beszámoltunk, nagyjából az újautópiaccal azonos mennyiségű használt import gépkocsit is forgalomba helyeztek.) A második helyre - már ami a növekedést illeti - Észtország került, 16,1 százalékos plusszal és 14,8 ezres darabszámmal. Csehországban 147 ezer (+3,3 százalék), Szlovákiában 58,6 ezer (+5,3 százalék), Lengyelországban 229,2 ezer (+1,8 százalék), Romániában pedig 55,9 ezer (-12,2 százalék) autót helyeztek forgalomba.
A piac már említett, közel 7 százalékos tízhavi visszaeséséhez képest jól teljesített a 0,9 százalékos volumencsökkenést felmutató VW-csoport, így piacrészesedése 24,8 százalékra emelkedett. A PSA, a Renault, a GM, a Ford és a Fiat ugyanakkor kétszámjegyű zuhanást szenvedett el. A kisebb gyártók közül hasonlóan szerepelt a Volvo, a Suzuki és a Mazda, miközben a koreai márkák látványos növekedést értek el (Hyundai: +9,3 százalék, Kia: +17,6 százalék). A BMW és a Daimler fej-fej mellett haladt, 2 százalék körüli csökkenést produkált.