A döntőbe jutott hét típus közül öt vagy tisztán elektromos, vagy kínálnak belőle olyan kivitelt is, és a maradék kettő is hibrid. A csak belső égésű motorral rajthoz állt típusok közül egy sem jutott el az előválogatásig - írja a totalcar.hu.
Az Év autója versenyre a 2022-ben bemutatkozó új autók kerülhetnek be. A lista azonban folyamatosan változik attól függően, hogy az egyes típusok valóban megjelennek-e az adott évben vagy későbbre halasztják a gyártók a piacra dobásukat. És ha ez még nem volna elég, az is az állandó változást erősíti, hogy a 23 országból toborzott 61 zsűritag közül kinek sikerül vezetnie az adott típust és kinek nem. Csak olyan autó kerülhet ugyanis fel az előválogatási listákra, amelyeket legalább a zsűritagok fele kirpóbált.
Így fogyott le végül 45-ről 27-re az Európai Év Autója díjra pályázó típusok száma. Most az elődöntőben ebből a 27-ből kellett minden zsűritagnak hetet megneveznie.
A hét döntős
A hét döntős betűrendben, ami még véletlenül sem rangsor a következő: Jeep Avenger, Kia Niro, Nissan Ariya, Peugeot 408, Renault Austral, Subaru Solterra/Toyota bZ4X, Volkswagen ID. Buzz. Ezek közül a Kia Niróból kínálnak az elektromos kivitel mellett hibridet is, míg a Peugeot 408 és a Renault Austral hibrid, de a Peugeot 408-asból biztos, hogy a későbbiekben érkezik tisztán elektromos hajtású modell is. Ha ezt is hozzászámolnánk, még eggyel emelkedne a döntőbe jutott elektromos típusok száma.
Ebből a hét típusból egy második fordulóban, a valódi döntőben derül ki, melyik is nyeri el az Év Autója díjat. A zsűritagok pontozással döntenek, az eredményhirdetésre 2023. január 13-án a Brüsszeli Autókiállítás nyitónapján kerül sor.