Az európai, köztük a szlovákiai fogyasztókat egyre kevésbé befolyásolják a médián érkező negatív hírek - idézte a pozsonyi Új Szó a GfK legújabb felmérését. Az elemzés szerint a tavalyi utolsó negyedévben uniós szinten csaknem hat ponttal, 17,9 pontra nőtt a fogyasztói bizalom indexe, amire 2008 óta nem volt példa.
Az európai média a tavalyi utolsó negyedévben ontotta a híreket a szíriai háborúról, a terrorveszélyről, az amerikai elnökválasztás negatív hatásáról és a nemzeti radikális pártok térnyeréséről. Úgy tűnik, az emberek belefásultak ezekbe a hírekbe, és csak azokra az információkra figyelnek, amelyek érintik az anyagi helyzetüket - vélik a piackutatás készítői.
A fogyasztói bizalmi index Szlovákiában a tavalyi utolsó negyedévben 28,2 pont volt, ami öt ponttal magasabb, mint egy évvel korábban. A lakosság nagy része azzal számol, hogy folytatódik az ország gazdasági növekedése, ezért nőhet a fizetésük, és bátrabban költekeznek, mint korábban.