A tanácsadó cég közleménye szerint a PSD2 célja, hogy az innováció és a verseny ösztönzése érdekében megnyissa a banki piacot a fintech cégek és egyéb harmadik feles szolgáltatók előtt annak érdekében, hogy az ügyfelek szélesebb körű és magasabb minőségű online pénzügyi szolgáltatásokat kapjanak.
"Aki az új szabályozás által kínált piaci lehetőségeket ki akarja használni, annak bizalmat és tudatosságot kell építenie az ügyfelek körében" - fejtette ki Mérth Balázs, a Deloitte Magyarország pénzintézetekért felelős vezetője a közleményben.
Kapcsolódó
A lakossági banki, pénzforgalmi szolgáltatások és hitelezés terén újdonság, hogy a bankok egyre inkább fontolgatják a társulást fintech cégekkel. A közép- és kelet-európai (kke) ügyfelek körében terjed a digitális csatornák használata, de még mindig több banki csatornát használnak. Míg Romániában és Bulgáriában 20 százalék alatti a digitális banki csatornák aránya, Lengyelország, Magyarország, Szlovákia és Csehország már eléri a 70 százalékot is.
A sok országra jellemző nagy internet és mobil penetráció ellenére több mint 11 millió kke banki ügyfél a "bankfiókok rabja", mert hiába szeretné összes banki tevékenységét online vagy mobilon intézni, kénytelen bemenni a fiókba bizonyos ügyletek elvégzésére, vagy bankja nem támogatja a mobil alkalmazást - ismerteti a Deloitte.
A tanácsadó cég szerint a piaci bevezetés hosszadalmas folyamat lesz, a legtöbb kke és nyugat-európai bank a bevezetéstől számított 1-3 éven belül számít a legnagyobb hatásra. Egyes nyugat-európai bankok a régió érettebb fintech szektora miatt optimistábbak, és már az első évben előrelépést várnak.