Újabb kellemetlen hír érkezett az Európai gazdaság utolsó bástyájaként számon tartott Németországból: júliusban váratlanul csökkent a kiskereskedelmi forgalom. Az inflációs és szezonális hatásokkal kiigazított értékesítések 0,9 százalékkal maradtak el a júniusitól és egy százalékkal a 2011. júliusitól. A felülvizsgált júniusi havi adat még plusz 0,5 százalék volt - idézte a Bloomberg a szövetségi statisztikai hivatal adatait. Az elemzők 0,2 százalékos felfelé araszolást vártak.
A Metro AG, a legnagyobb német kiskereskedelmi lánc nyereséges volt a második negyedévben, ami ugyancsak meglepte az elemzőket. A vállalat hazai piacának, azon belül is Cash & Carry, illetve Media-Saturn szupermarketeinek köszönhette a jó eredményt.
A Bundesbank két héttel ezelőtt publikált prognózisa szerint a fogyasztás kedvező maradhat Németországban, igaz, az európai gazdasági válság folytatódásával párhuzamosan némi lehűlés várható a fogyasztók vásárlási hevületében.
A német munkanélküliségi ráta ugyan arányait tekintve változatlan, 6,8 százalék maradt augusztusban, ám ez némi bővülést takar. A szezonálisan kiigazított összehasonlítás szerint valójában kilencezerrel többen kerestek állást, mint egy hónappal korábban. A bérek viszont nőnek, ami stabilizáló hatást gyakorol a fogyasztásra, és ezzel a gazdaságra.