A hajó két hete szerdán kapott lángra, miközben Európából Amerikába tartott a fedélzetén 189 Bentley-vel, több Lamborghinivel, mintegy ezer Porschéval, Audival és más, a VW-csoporthoz tartozó kocsival (Bugatti nem utazott a hajón). A járművek között voltak elektromosak is, amelyek akkumulátorai szíthatták a tüzet.
A 22 fős legénységet időben kimentették, a hajó pedig irányíthatatlanul sodródott az óceánon. A szakértők arra vártak, hogy a tűz alábbhagyjon és a mentőcsapatok felmehessenek a fedélzetre, egyrészt felmérni a károkat, másrészt, hogy rögzíthessék a vontatóköteleket.
Ez meg is történt, pár napja arról érkeztek jelentések, hogy a lángok kialudtak, a hajótestet még vízsugarakkal hűtötték, majd megkezdődött a vontatás.
Az üzemeltető MOL Ship most azt közölte, hogy a mentőakció nem járt sikerrel, ugyanis a 200 méter hosszú Felicity Ace 400 kilométerre az Azori-szigetektől, a vontatás közben jobbra dőlt, majd pedig elsüllyedt - írja az ABC News.
A portugál haditengerészet közleményében azt írta, hogy csak néhány roncsdarab és egy kis olajfolt volt látható a hajó süllyedésének helyén. A hatóságok - a légierővel karöltve - még a helyszínen maradt, hogy az esetleges szennyezés jeleit keresse.
A baleset komoly fejtörést okoz a VW-nak és nem csak azért mert tetemes veszteséget szenvedtek (ezt a gigantikus cég vélhetően kiheveri), hanem mert sürgősen kárpótolni kell pénzes vásárlóit, akik például egyedi gyártású Bentley-ket, vagy éppen Lamborghini Aventadorokat rendeltek. A Lamborghini csúcsmodelljének gyártása a végéhez közelít.
Az eset kísértetiesen hasonlít a Grande America 2019-es tűzesetéhez: a hajó elsüllyedt és sok egyéb mellett négy, limitált szériás Porsche 911 GT2-t is magával vitt a hullámsírba. A Porsche már befejezte ugyan ezeknek a modellekének a gyártását, de nem akarta feldühíteni a 300 ezer dollárt kicsengető vevőket ezért inkább újraindították az.