Csődöt mondtak az orosz teherkikötők - a távol-keletiekben 102 szerelvény, a habarovszki és a primorszki állomásokban 6073 vagon vesztegel, amelyeket egyszerűen otthagytak. Az "elhagyott szerelvény" már bevett meghatározás az áruval teli veszteglő vonatokra, amelyek száma egyre nő - míg arányuk januárban a teljes forgalomnak 10 százaléka volt, februárban már mostanáig elképesztő mértékben, 67,3 százalékra emelkedett.
Nyikolaj Makligin, a távol-keleti vasutak vezetője szerint az állandóan visszatérő jelenségnek számos oka van: a kikötők teherkezelő kapacitása nincs összhangban a vasutakéval, nincs elég raktár, össze-vissza, kiszámíthatatlanul érkeznek az áruk, elromlanak a rakodó gépek és nincs elég rakodó munkás sem - írta a TASZSZ.
Szemet vetettek rá
A másik oldalon érdekelt felek is szívesen segítenének az orosz fejlesztésekben. A kínai Jingku kikötői csoport bejelentette, hogy kész akár 1 milliárd dollárnál többet is beruházni a távol-keleti Vosztocsni kikötő infrastruktúrájának fejlesztésébe. A Japan Bank for International Cooperation (JBIC) a Vosztocsni és a nahodkai kikötő fejlesztéséhez kész 700-800 millió dolláros hitelt nyújtani. Maeda Tadasi, a japán bank vezérigazgatója szerint nem befektetésről van szó, a szerinte nem túl jelentős összegű kölcsönt négy orosz bankok keresztül folyósítják.