A november végén záruló negyedik negyedévben a működési nyereség 821 millió koronára esett (28,7 milliárd forint) az egy évvel korábbi 6,26 milliárd koronáról (219 milliárd forint), jóval elmaradva a 3,67 milliárdos elemzői várakozásoktól. A bevételek 10 százalékkal 62,433 milliárd koronára emelkedtek a szeptember és november közötti három hónapban.
A H&M éves árbevétele 12 százalékkal, 225,53 milliárd koronára nőtt a 2022-es pénzügyi évben. Az orosz, az ukrán és a belorusz piac eredményei nélkül az árbevétel-növekedés 15 százalék volt.
Az adózott eredménye 3,566 milliárd svéd koronára zuhant, az egy évvel korábbi 11,010 milliárd koronáról. A működési nyereség a 2021-es 15,255 milliárd koronáról 7,169 milliárd koronára csökkent, a bruttó haszonrés 52,8 százalékról 50,7 százalékra változott.
„Az orosz piacról való kilépés, a magasabb nyersanyagárak és az emelkedő szállítási- és energiaköltségek, valamint az árfolyamhatások és az átszervezéssel összefüggő kiadások 5 milliárd koronára rúgtak” – értékelte az eredményeket Helena Helmersson vezérigazgató.
Leépítésekkel húzták meg a nadrágszíjat
A H&M csoport novemberben jelezte, hogy mintegy 1500 munkahelyet szüntet meg, és az ezzel összefüggő 800 milliós költséget a negyedik negyedévben írják le.
Oroszország a több mint félszáz országban működő cégcsoport hatodik legnagyobb piaca volt 2021 végén, az értékesítés a teljes árbevétel 4 százalékát tette ki.
Helena Herlmerson a cég pénteki online sajtótájékoztatóján elmondta, hogy az emelkedő költségeket nem terhelték át a vásárlókra, helyette piaci pozíciójuk erősítésére fókuszáltak. Az MTI szerint hozzátette,
egyes termékkategóriában és régiókban azonban áremelés várható, amitől a pénzügyi mutatók javulását várják az év végére.
A cég részvényei a stockholmi tőzsdén péntek kora délután 5 százalékos veszteséget mutattak. Idén már 10 százalékkal került lejjebb az árfolyam.