Decemberben 2,8 ezer híján egymillió, az év egészében pedig 13 millió személygépkocsit helyeztek forgalomba Eurpában, pontosabban az EU és az EFTA piacain. A decemberi adat 4,9, az éves szám pedig 5,4 százalékkal múlta felül 2013 azonos adatát. A legtempósabb, kétszámjegyű bővülést főként a kisebb piacok mutatták fel az elmúlt évben - az élen Portugália (+34,8 százalék, 142,8 ezer darab) áll -, míg a milliós darabszám felettiek - Nagy-Britannia, Olaszország, Németország és Franciaország - közül a britek vitték a prímet (+9,3 százalék, 2,48 millió darab). A nagy piacok közé sorolt Spanyolországban igazán impozáns volt a tempó: az eladások bő 18 százalékkal nőttek 855 ezer fölé.

A magyarországi forgalomba-helyezések 20 százalékkal 67,5 ezerre nőttek. Összehasonlításul: az 5,4 millió lakosú Szlovákiában 9,5 százalékkal 72,2 ezerre, a 10,5 milliós Csehországban 16,7 százalékkal 192,3 ezerre, Romániában (20 millió fő) 21,6 százalékkal 70,2 ezerre, Lengyelországban (38,5 millió fő) 12,9 százalékkal 327,2 ezerre nőtt a forgalomba helyezett kocsik száma.

A január-decemberi adatok alapján a Volkswagen-csoport növelte részesedését: azzal, hogy a piaci átlagot felülmúló ütemben, 7 százalékkal növelte eladásait (ezen belül a Skoda és a Seat 13 százalék feletti ütemet produkált, szemben a továbbra is nagyobb darabszámot adó VW és az Audi 5 százalék alatti bővülésével), piaci súlya 25,1 százalékról 25,5-re hízott. A francia PSA-csoporté ugyanakkor 10,7 százalékra csökkent, miközben a Renault-é 9,5 százalékra ugrott, nem kis részben a Dacia-eladások 23 százalékot meghaladó növekedésének köszönhetően. A Ford piaci súlya 7,3 százalékon, a BMW-é 6,4 százalékon stagnált, az Opelé 7,1-re, a Fiat-Chrysleré 5,9-re, a Daimleré 5,4-re csökkent.

A kis gyártók közé tartozó Suzuki - amely főleg az Esztergomban előállított autóit értékesíti az európai piacon - növelte súlyát: 162,8 ezer darabot adott el, az egy évvel korábbinál közel 7 százalékkal többet, ami 1,3 százalékos részesedésnek felel meg.