Tömött, kilométeres sorok, késések, elveszett csomagok és lemondás az utolsó pillanatban – mindennapos jelenetek London legnagyobb repülőterén. A reptéri dolgozók kevesen vannak és már most túlhajszoltsággal küzdenek ezért a Heathrow ügyvezetője, John Holland-Kaye
arra kérte a légitársaságokat, hogy szeptemberig ne adjanak el a Heathrow-ra érkező, vagy onnan induló járatokra jegyeket.
Különösen azok a dolgozók hiányoznak, akik a csomagokat le- és felpakolják, valamint az utasfelvétellel foglalkoznak. „Tudjuk, hogy ez azt jelenti, hogy a nyári utazásokat át kell tervezni más időpontra, vagy el kell felejteni, sajnáljuk azokat, akiknek ez keresztülhúzza a számításait” – mondta Holland-Kaye. A szolgáltatás színvonala az elmúlt hetekben több alkalommal is elfogadhatatlan szintre süllyedt – írja a New York Times.
A reptér nincs felkészülve naponta százezernél több felszálló utas kezelésére, a jelenlegi előrejelzések szerint pedig a szezon végéig naponta átlagosan 104 ezer utasnak indul a gépe a Heathrow-ról. Az egyik legnagyobb brit légitársaság, a Virgin Atlantic jelezte, ők a teljes menetrendet szeretnék teljesíteni ezen a nyáron, míg a British Airways engedékenyebbnek tűnt, ők 11 százalékot engednének a kapacitásukból októberig.
Túl meredek ívű a visszapattanás
Az idei szezon egész Európában fennakadásokkal jár a légi közlekedésben, mert kevés dolgozónak kell kiszolgálnia a megnövekedett utazóközönséget. Júniusban az amszterdami Schipol repülőtéren vezettek be korlátozást, mert a biztonsági személyzet nem tudta kiszolgálni a sok utast. Múlt héten a skandináv SAS légitársaság pedig csődvédelmet kért, miután a pilótái sztrájkba kezdtek, és több más légitársaság, illetve repülőtér dolgozói is sztrájkba léptek a sok túlóra miatt.
A Heathrow 2019-ig Európa messze legforgalmasabb reptere volt, a járvány előtti években több mint 80 milliós utas fordult meg évente a londoni légi kikötőben. A tavalyi évben azonban töredékére, 19 millióra esett vissza az utasszám, a hirtelen visszaugrást pedig nem bírja ellátni a személyzet.