A vasárnapi kereskedelmi tilalom (részleges) bevezetése óta Lengyelországban a nagy kereskedelmi láncok megpróbálják kihasználni a nyitva hagyott kapukat, például az internetes értékesítés lehetőségét - írja a gazeta.pl. A francia Carrefour az élen jár ebben: október 21-étől kiterjeszti az online beszerzett áruk házhoz szállítását.
Eddig csak Varsóban és Sziléziában volt lehetőség erre, ám a következő időszakban az ország egész területén, a legkisebb falvakba is eljutnak a futárok. A vásárolók SMS-es módszerrel nyomon követhetik, merre jár a szállítmányuk.
Kapcsolódó
Lengyelországban is lényegesen átalakulnak a vásárlási szokások: egyre többen keresgélnek az internetet, amit erősít, hogy a boltok a jövő évtől minden vasárnap zárva tartanak. (Idén még minden harmadik vasárnap kinyitottak.) Az internetes forgalom immáron eléri az egymilliárd zlotyt (75 milliárd forint), csak az első negyedévben 500 millió euróra emelkedett az értékesítés, ami háromszázalékos bővülés az egy évvel korábbihoz képest. Nem meglepő, hogy a kiskereskedők az online értékesítésébe fektetik be a legnagyobb összegeket.
Legolvasottabb
Váratlan fordulat a bankszámláknál, minden lakossági ügyfelet érint
Családi megbetegedéseket is okozhatnak a házi készítésű finomságok
„Segítünk kifizetni” – Orbán legérzékenyebb pontjára tapintott az észt elnök
Eddig kell rettegve lesni a postaládát, hogy érkezik-e bírság
Újabb alapvető élelmiszer árát csökkenti a Lidl
Nem sokat ér az emelés, alig pár hónapig húznák ki a nyugdíjasok
Riadót fújtak: vészesen zsugorodik az ország legnagyobb édesvízi tavának vízszintje
Gigászi kedvezmények várnak a nyugdíjasokra jövőre, ezt nem mindenki tudja
Áll a bál a Shellnél: benzin helyett többen vízzel tankoltak az M7-esen