A 30 kilométer hosszú autópálya szakasz a boszniai Szerb Köztársaság területén halad át. Dobojnál egy új csomópont is épül, amely összekötő kapocs lesz a Banja Luka-i autópályához, és amelyre az EBRD további 10 millió eurót hagyott jóvá, hogy a munkálatok határidőn belül, még az idén év végéig befejeződhessenek. A kölcsön futamideje 15 év, egy százalékos kamat mellett.
Nagy jelentőséggel bír, hogy konkrét lépések történtek a korridor 5C folytatására. A hitelek mellett vissza nem térítendő támogatásokat is kap Bosznia-Hercegovina, itt az Európai Bizottság 15 millió eurós (4,6 milliárd forint) támogatását említette, amelyet ugyanezen autópálya szakaszra hagyott jóvá a testület - mondta el a sajtónk Ian Brown, az EBRD boszniai kirendeltségének vezetője.
Kapcsolódó
A korridor 5C a legnagyobb infrastrukturális projekt Bosznia-Hercegovinában, a most aláírt szerződéssel pedig az EBRD a boszniai közlekedési szektorba eddig több mint 1 milliárd eurót fektetett. A horvát autópályák vállalat (HAC) még 2015 márciusában átadta a forgalomnak a Horvátországot Bosznia-Hercegovinával összekötő A5-ös (Pélmonostor-Eszék-boszniai országhatár) autópálya fennmaradó, 3,2 kilométeres szakaszát a Sredanci csatlakozási csomóponttól a boszniai határig tartó Svilaj csomópontig.
A határon való átkeléshez szükséges, a Száva folyóra tervezett híd még nem épült meg teljesen, az 5C folyosó boszniai részéből ez idáig pedig egy kilométer sem készült még el.
A horvátországi Ploce egy fontos kikötő lehet a magyar gazdaság számára, amely az elmúlt időszakban egyre inkább nyit a tengeri szállítmányozás felé. Magyarország, Lengyelország, Szlovákia közösen fejleszti a szlovén kormánnyal a koperi kikötőt is, az útvonalat Új Borostányútnak nevezték el.