Még februárban kezdeméynezte a horvát kormány, hogy készüljön az ország számára olyan hidrogénstratgia, amely egyrészt 2050-ig kijelöli a pályát az új energiaforrás előtt, másrészt viszont a 2021-25 közötti idpszakban elkezdi részleteiben is kidolgozni, hogy hol a helye az energiamixben a jövő tüzelőanyagának. Az egyik ilyen, minapi kerekasztal tárgyalásról számolt be a Balkan GreenEnergy News.
Az energiaportál szerint a részvevők mind egyetértettek abban, hogy a hidrogén hozzájárul a megújuló energiaforrások alkalmazásának és integrációjának növeléséhez, az energia tárolásához, valamint a szállítás és az ipar , és a közlekedében mint üzemanyag a dekarbonizáláshoz .
A horvát hidrogénipar jelentős részben az INA megépítésre váró kapacitásaira épül, az olajipari vállalat már dolgozik a hidrogén közlekedésbe történő bevezetésének előkészítésén.
Az INA horvát olajtársaság már dolgozik a hidrogén szállítási ágazatba történő bevezetésének előkészítésén. A kerekasztalnál ülő Tomo Galic - akinek a neve már évekkel ezelőtt is előkerült egy merész horvát hidrogén-terv kapcsán - megjegyezte, hogy a környezetvédelmi erőfeszítések valószínűleg a dízel visszaszorításával járnak majd, ez pedig arra ösztönzi az INA-t (is), hogy alternatívát keressen, illetve megújuló üzemanyagot kínáljon a piacon. Ez Galic szerint a hidrogén.
Jó irányt mutatnak e teintetben a dánok, ahogyan Iva Ridjan Skov, a kopengaheni Aalborgu Egyetem horvát oktatója a lap szerint megjegyezte: a hidrogén fontos szerepet kap Dánában a közlekedés dekarbonizációjában, ahol az egyetemen éppen olyan technológiákon dolgozik, amelyek a hidrogént folyékony és gáznemű tüzelőanyaggá alakítják.