A Hugo Boss német ruházati és divatcikk-kereskedő vállalat 4,20-4,35 milliárd euró közöttire csökkentette az idei évre vonatkozó árbevétel-előrejelzését a globális fogyasztói kereslet gyengülése miatt, különösen az olyan piacokon, mint Kína és az Egyesült Királyság az MTI értesülései szerint.
A cég eddig 4,30-4,45 milliárd euró közötti éves árbevételre számított, ami 3-6 százalékos növekedést jelentett volna tavalyhoz képest. A felülvizsgált és rontott előrejelzés már csak 1-4 százalékos árbevétel növekedéssel számol.
Idén ez volt a második alkalom, hogy a Hugo Boss csökkentette árbevétel-előrejelzését.
A Hugo Boss visszafogta az éves kamatfizetés és adózás előtti eredményére (EBIT) vonatkozó várakozását is, azt 350-430 millió euró közöttire rontotta az eddig várt 430-475 millió euróról.
A német divatház előzetes számítások alapján azt közölte, hogy a második naptári negyedévben az árbevétele az egy évvel korábbihoz képest 1 százalékkal, 1,015 milliárd euróra csökkent, az EBIT pedig 40 százalékkal, 70 millió euróra esett.
Az emelkedő bérek, a magas kamatlábak és a törékeny kereslet összefüggésében a piac egyre inkább arra összpontosít, hogy a vállalatok képesek-e megvédeni haszonkulcsukat – írja a Reuters. Thomas Joekel, aki az Union Investment Hugo Boss részvényeit birtokló alapot kezeli, januárban így fogalmazott: „Úgy tűnik, nagy lassulás tapasztalható a luxus és a ruházat terén”.
Manjari Dhar, az RBC elemzője szerint a Boss korábbi teljesítményét valószínűleg megrontotta a diszkontálás. „A piac általában több promóciót kínált, és a Bossnak követnie kellett volna a példát, hogy versenyképes maradjon” – fogalmazott.