Újabb adatok láttak napvilágot, amik azt bizonyítják, hogy a lengyelek csökkentik a húsfogyasztásukat, gyorsan helyettesítve azt vegetáriánus érkezéssel – tudósít a GfK felméréséről a Notes from Poland hírportál. A friss hús értékesítése a boltokban 2018 óta 7,5 százalékkal csökkent, miközben a húst helyettesítő vegetáriánus termékeké 480 százalékkal nőtt.
Olyan változások történnek a vásárlók fogyasztási szokásaiba, amelyeket a kiskereskedők nem hagyhatnak figyelmen kívül – értékelte kutatásuk eredményeit Grzegorz Mech, a GfK szakértője. Az elmúlt évben a lezárások alatt megnövekedett növényi alapú érkezés nem pusztán múló divat – lelkendezett az több éves összehasonlítást látva Patricia Homa, a ProVeg Polska Foundation elnöke.
Korábbi adatokból kiderült, hogy 2020-ban kétszeresére nőtt növényi alapú húshelyettesítők értékesítése Lengyelországban, míg a vegán alternatívák eladásai másfélszeresükre emelkedtek. Sok húsipari vállalat is felült a trendre, egyikük elkezdte árulni a lengyelek egyik kedvenc étele, a hagyományosan sertéshúsból készülő kabanos kolbász növényi alapú változatát.
Egy tavalyi felmérés szerint a lengyel felnőttek 8,4 százaléka, azaz körülbelül hárommillió emberkövet növényi alapú étkezést, ebből 6,6 százaléknyian vegetáriánust, 1,8 százaléknyian vegánt. A lengyelek majdnem 40 százaléka mondta azt, hogy fogyaszt ugyan húst, de próbálja ezt korlátozni. Varsó vega éttermeinek száma alapján a világ hatodik leginkább vegánbarát városának számított.