A légi utasforgalmat az élénk világkereskedelem hajtja, és ez a hatás visszafele is érvényes: a világkereskedelmet a légi utasforgalom is erősíti azzal, hogy minden eddiginél magasabbra, 58 ezerre nőtt a járatok szám, és csökken a jegyár: húsz év alatt az átlagos jegyár a felére esett - mondta Brian Pierce, az IATA vezető elemzője Sydney-ben, a szervezet éves közgyűlésén tartott sajtótájékoztatóján.
A várakozások szerint 2018-ban az értékesített utas-kilométerben mért teljesítmény 8 százalékkal haladja majd meg a 2017-es szintet, amely ugyan elmarad a 2017-es 9 százalékos bővüléstől, de továbbra is a 20 éves átlag (5,5 százalék) felett marad - írja az MTI. (Amszterdamban is odacsapnak az idegesítő turistáknak.)
Az áruforgalomban ezzel szemben a növekedési kilátások sokkal rosszabbak. Tavaly 9,7 százalékkal nőtt a szektor az egy évvel korábbihoz viszonyítva, 2018-ra viszont csak 4 százalékra tehető. Brian Pierce elmondása szerint ez azzal magyarázható, hogy a globális kereskedelem élénkülése miatt a cégek elkezdték az árukészlet feltöltését, amely megdobta az áruforgalmat. A feltöltéssel a cégek végeztek, így ez a hatás eltűnik. Hozzátette, hogy a gyógyszeripar és az e-kereskedelem hajtja majd a szektort 2018-ban.
A növekvő áru- és utasforgalom az IATA becslései szerint a légitársaságoknál 10,7 százalékos árbevétel-növekedést okoz majd, a kumulált árbevétel 843 milliárd dollárt tehet ki. Az emelkedő kerozin- és bérköltség miatt azonban a légitársaságok a tavalyinál 11 százalékkal kevesebb, 33,8 milliárd dolláros összesített adózott eredményt érhetnek el.