A boldog vevő a jó vevő jelszó jegyében prémiumrendszert vezetettek be az amerikai Mercedes-kereskedők ösztönzésére. Az egy éve meghozott döntésnek megfelelően az autósok elégedettsége alapján rangsorolják a viszonteladókat, és a lista első felébe kerülők jutalomra számíthatnak.
A változtatás ráfért a cégre, ugyanis a három nagy német luxusautó-gyártó (Audi, BMW, Mercedes) az átlag alatt szerepelt az autógyártókat a kereskedőik szolgáltatásai alapján összehasonlító listán, amelyet a J.D. Powert & Associates autóipari piackutató cég készített.
Az elmúlt tíz évben a középmezőnyben voltunk. Szinte kognitív disszonanciát okoz, hogy egy olyan prémiummárka, mint a Mercedes-Benz bármilyen összehasonlításban közepesnek bizonyul - mondta a Bloombergnek Steve Cannon, a cég amerikai értékesítésért felelős vezetője. A lista élén egyébként a Toyota luxusmárkája, Lexus állt, utána a Nissan Infiniti márkája majd a GM-hez tartozó Cadillac és a Ford Lincolnja következett.
Márka | Értékesítés | Változás (év/év százalék) |
Mercedes | 30 069 | 25,0 |
BMW | 27 574 | 4,2 |
Lexus | 22 719 | 12,0 |
Cadillac | 14 792 | 9,5 |
Audi | 13 001 | 11,0 |
*az Egyesült Államokban | ||
Forrás: Bloomberg |
Tényleg zavarba ejtő
Eközben a három német cég autói az első hatban vannak az autósok vágyálmainak listáján. Ennek tükrében igazat adhatunk Cannonnak: ez tényleg zavarba ejtő ellentmondás. A szakember szerint a brutálisan erős versenyben két dolog szerint tehetnek különbséget a fogyasztók a termékek között: a kiszolgálás színvonala és a márka ereje szerint.
A változtatás kényszerét erősítette a közösségi média befolyásának növekedése. A vásárlók benyomásait közvetítő site-ok és fórumok felerősítik a rossz és a jó tapasztalatok hatását is. Nem véletlen, hogy a BMW jutalék, azaz ösztönző nélkül dolgozó tanácsadókkal próbálja a - noszogatást kikapcsolva - segíteni a szalonjaiba betérők vásárlását, az Audi pedig késői és hét végi nyitva tartást vezetett be.
Tarol a kecskeméti
A Mercedes idén és a következő években 30 új modellt vezet be a piacra, köztük az USA-ban 30 ezer dolláros (átszámítva 6,6 millió forintos) alapáron kínált, Kecskeméten készülő CLA kupét, amellyel kifejezetten a fiatalokat célozták meg. Ebből a típusból majdnem ötezer darab kelt el értékesítésének első hónapjában, ami nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a Mercedes októberben negyedével növelte eladásait az USA-ban az egy évvel korábbihoz képest. A márka ezzel megerősítette idén kivívott vezető helyét az amerikai luxusautó-piacon.
A fiatalabb generációk megnyerésére alkalmas autók kulcsszerepet játszanak a cégek versenyében - vélik szakértők. A fiatalok kevésbé ragaszkodnak bármilyen márkához, könnyebben továbbállnak szétnézni máshol is, ha egy szalonban rossz tapasztalatokat szereznek. Már csak ezért is elkerülhetetlen a kiszolgálás színvonalának javítása.