A Nemzetközi Migrációs Központ körzeti tanácsadója szerint Lengyelországban buszsofőrökre, míg Magyarországon teherautó-vezetőkre van szükség. A jelentkezőknek nincs szükségük különösebb iskolai végzettségre. Azonban rendelkezniük kell a 2009 szeptembere előtt kiadott indiai nehéz tehergépkocsi-jogosítvánnyal és jó angol kommunikációs készséggel.

A hatóságok szerint a jelentkezők vezetési képességeit június 20-án és 21-én a Bengaluruban található Yelahanka városában található automatizált vezetési tesztpályán mérik fel. A tesztre férfi és női járművezetők egyaránt jelentkezhetnek – írja az indiai Economic Times.

A kiválasztott jelentkezők ingyenes vízumot és repülőjegyet kapnak.

A hat hónapos képzés után havi 1 és 1,5 millió rúpia (400-600 ezer forint) közötti fizetésre lesznek jogosultak. A képzési időszak alatt a jelöltek körülbelül 50-60 ezer  rúpia közötti ösztöndíjra jogosultak. Közben a teherautó-tulajdonosok szövetségének tagjai elmondták, hogy száz teherautóra mindössze 70 sofőr jut, mivel országszerte sofőrhiányról számoltak be.

A Dél-Indiai Autószállítási Szövetség főtitkára (déli zóna) és a Karnataka Állami Teherautó-tulajdonosok és -ügynökök Szövetségének elnöke szerint a szállítási ágazat jelenleg a járművezetők nagy hiányával küzd, ez az elsődleges kihívás.

A KSH szerint tavaly minden korábbinál több, legalább 70 ezer külföldi dolgozott Magyarországon.

A szakértők szerint ők jellemzően harmadik országbeli munkavállalók, akik nemzetközi óriáscégek miatt jönnek hozzánk. Ilyen a gödi Samsung-akkumulátorgyár, ahol három éve a munkavállalók több mint fele külföldi vendégmunkás volt, vagy a debreceni BMW-gyárban dolgozó több ezer török vendégmunkás – írja a 444.hu.