Egyre több lengyel küldi vissza az online vett termékeket, vezet a ruhaipar, ahol a megvett áruk 70 százalékát irányítják vissza a feladónak a vásárlók - írja a Rzeczpospolita. Az interneten árult termékek 88 százalékát úgy hirdetik, hogy az e-boltba vissza lehet azt küldeni. Azok, akik éltek ezzel a lehetőséggel 96 százalékban a jó tapasztalat miatt továbbra is vásárolnak ezeknél a helyeknél. Ennek tükrében logikus, hogy az e-boltok bővítik a visszaküldés lehetőségét: a törvényben előírt 14 naphoz képest.
Bár a visszavétel nem olcsó, a cégek úgy fogják fel, hogy vállalniuk kell a pluszköltséget az ügyfelek magukhoz kötése érdekében. A közvélemény-kutatásokból ugyanis az derült ki, hogy azok vevők, akik éltek a visszaküldés lehetőségével visszatérnek a portálra, és ott költik a pénzüket. Emellett ez a lehetőség is afelé tereli őket, hogy drágább árukat is vásároljanak.
Az erős áru-visszaküldési trend legnagyobb győztesei a futárszolgálatok. A Lengyel Posta (PP) például 2018 ban 82 százalékkal több terméket vitt vissza, mint egy évvel korábban. Ugyanakkor ez csupán a kiszállított áru 5-10 százaléka a PP-nél.