A magyarok túlnyomó többsége (76 százalékuk) legszívesebben olyan csomagolásban vásárolná meg a termékeket, amik a lehető legkevesebb műanyagot tartalmazzák, ugyanakkor úgy vélik, a műanyaghulladékkal elsősorban nem a fogyasztónak van teendője.

A magyarok szerint a gyártók és a kiskereskedők felelőssége az újrafelhasználás, újrahasznosítás és általában a műanyaghulladék-mennyiség csökkentése - derül ki az Ipsos legfrissebb felméréséből.

A kutatásban részt vevő országok válaszadóinak mintegy 82 százaléka egyetért azzal, hogy kevesebb műanyagot kellene a csomagolások során felhasználni: Kínában, Mexikóban és Kolumbiában a legnagyobb a műanyag-mentes termékek támogatóinak száma, míg legkevésbé ezt Japánban látják hasznosnak.

Tavaly július óta egyébként tilos forgalomba hozni egyes egyszer használatos műanyagokat Magyarországon. A fenntarthatósági elvek érvényesítése érdekében tilos a műanyag fültisztító pálcika, evőeszköz, tányér, szívószál, italkeverő pálcika, léggömbökhöz rögzítendő és azokat tartó pálcák, beleértve a léggömböt a pálcához rögzítő szerkezetet, és az expandált polisztirolból készült ételtároló edény, és italtartó poharak forgalmazása.

A kormány a tilalommal érintett egyszer használatos műanyag termékeket gyártó cégek technológiaváltásához 10 milliárd forint támogatást biztosított 2020-ban. A következő uniós ciklusban is terveznek bevezetni további támogatásokat erre a célra.

Korábban egyébként az Auchan, a Tesco és a Lidl is változtatott a termékcsomagolásokon.