Több oka is van annak, hogy Romániában qz üzletek idő előtt elkezdik az ünnepekre való készülést. Az egyik az őrült marketingzaj, amiből mindenki ki szeretné dugni picit a fejét. Ha egy cég nem elég kreatív ahhoz, hogy láthatóvá váljon, akkor elkezdi a karácsonyi ajánlatait már augusztusban kommunikálni” – B. Szabó Zsolt marketingszakember a Maszolnak.
Sajnos, bár úgy gondoljuk, hogy mindenkit idegesít, mégis sokaknál beválik, ugyanis a másik oldalon, a vásárlónak ad egy biztonságérzetet, hogy ő már időben gondoskodhat a karácsonyi ajándékokról, és az illető cég partner ebben.
Egy másik oka ennek, hogy mivel minden cég igyekszik időben beszerezni a karácsonyi kínálatát, szeretné időben jelezni, hogy bizony már van miből válogatni. Mi az ünnepet várjuk, ők az üzletet, és függetlenül attól, hogy mindkét fél bosszantja a másikat, szükségük van egymásra.
Ne feledkezzünk meg arról sem, hogy a karácsony az egyetlen kollektív ünnepünk, amikor kötelező ajándékot vásárolni. Ebből mindenki szeretne kiszakítani magának egy kicsit, és ez természetes – értekezett a marketingszakember.
Idegesítő kampányok
A karácsonyi kampányokat azért találjuk ennyire idegesítőnek, mert mifelénk még mindig a mennyiség és nem a minőség dominál a cégek kommunikációjában. Izommal mennek neki a karácsonyi kampánynak, nem kreatív eszközökkel, de legtöbb esetben, a nagy számok törvényének köszönhetően megéri nekik így is, mert a célközönség is ehhez van hozzászokva.
Arra kérdésre, hogy a marketingszakember mire számít idén, figyelembe véve a kialakuló energiaválságot és gazdasági helyzetet, azt válaszolta: bár az óvatosság fogja jellemezni az idei karácsonyt, nem fognak jelentősen kevesebbet költeni az emberek vásárlásra és a cégek a reklámra.