A vizsgálat megállapította, hogy 2021. április 30. és 2022. április 30. között a Blue Air 11 289 járatot törölt, amely csaknem 179 ezer foglalást jelent. Az EU 20 tagállamából származó ügyfelek összesen 66,585 millió lejt (5,5 milliárd forint) fizetett ki a társaságnak a repülőjegyekért.
A fogyasztóvédelmi hatóság közölte, hogy eddig ez a legnagyobb bírság, amellyel egy vállalatot büntettek. A vizsgálatot 924 beérkezett panasz nyomán indították el - írja az MTI.
A légitársaságnak 10 napon belül vissza kell fizetnie az ügyfeleknek az eladott jegyek árát. Azt is elrendelték, hogy a vállalat többet nem bocsáthat a piacra olyan szolgáltatási kapacitást, amelyet nem tud teljesíteni személyzethiány vagy egyéb technikai okok miatt.
Emellett azt tanácsolták a fogyasztóknak, hogy ne vásároljanak repülőjegyet olyan légi társaságoktól, amelyek az elmúlt időszakban több járatukat is törölték.
A hatóság a Wizz Air és a Ryan Air diszkont légi társaságokat is figyelmeztette amiatt, hogy a járattörlések nyomán megsértették a fogyasztók jogait.