Oroszországban a világ más országaihoz hasonlóan otthonukba húzódtak vissza az emberek a koronavírus-járvány elől, aminek egyik legnagyobb vesztese a légiipar. Nem kímélte a válság az Ural Airlines légitársaságot, amely főként belföldi járatokat üzemeltet - ezek nem is álltak le teljesen -, ám az orosz kormány ennek ellenére nemzetgazdasági stratégiai vállalatnak minősítette.
A vállalat azt találta ki, hogy étel-házhozszállítási szolgáltatás indít, amíg gépei a földön vesztegelnek - adta hírül a Moscow Times. Ha valakinek hiányzik az az érzés, hogy repülőgépen utazhat, ebből legalább annyit visszahoznak, hogy az Ural Airlineson megszokott menüt kínálják az érdeklődőknek. A szolgáltatás Moszkvában, Szentpéterváron és a vállalat bázisán, Jekatyerinburgban érhető el. A reklámszlogen szerint az élmény a repülőgép ablakán látható látványt leszámítva olyan, mint az igazi.
A marha- és csirkehúst és halat is tartalmazó ételeket friss összetevőkből készítik el, akárcsak a repülőgépeken. Az árak 550-től 1700 rubelig (2400-7500 forint) terjednek attól függően, hogy a vevő beéri-e a turistaosztályon felszolgált menüvel vagy business class színvonalat igényel. Bónuszként minden egyes rendelés árának öt százalékával bővítik a vásárló hűségpontjainak számát.