Csökkenő profitról számolt a harmadik negyedév után a BMW AG, a világ legnagyobb luxusautó-gyártója. Az EBIT 3,7 százalékkal, 1,93 milliárd euróra zsugorodott az egy évvel korábbihoz képest, 0,4 százalékkal, 18,8 milliárd euróra lemorzsolódó árbevétel mellett. Eközben a Mercedes 23 százalékkal, az Audi 20 százalékkal bővítette EBIT-jét.
Az elektromos meghajtású i3 kisautóval és az i8 benzin-elektromos meghajtású sportautóval bemutatkozó új "i" jelű sorozat fejlesztése nagyon sokba kerül a BMW-nek. Ezért hiába adott el összességében 11 százalékkal több autót - főként a GT változattal kibővült 3 sorozat sikerének köszönhetően -, a befektetések nyomot hagytak a nyereségén.
Kapcsolódó
Ez az oka annak is, hogy BMW 2013-ra a tavalyi 7,82 milliárd euróhoz hasonló adózás előtti nyereséget vár, azaz nem számít bővülésre. Amint az "i" sorozat költségei csökkennek, újra a növekedésre koncentrálhat a német autógyártó - véli Arndt Elinghorst, a londoni International Strategy and Investment Group tanácsadó cég elemzője.
Viszik a villanyautót
Az autógyártáson elért EBIT-ráta kilenc százalékra csökkent az egy évvel korábbi 9,6 százalékról. Az Audinál ez a mutató 9,4 százalék, míg a Mercedesnél 7,3 százalék. A BMW az év végére továbbra is 8-10 százalékos EBIT-rátát ígér.
Reményt adhat a BMW-nek, hogy a Németországban 35 ezer euróba, az USA-ban 41 350 dollárba kerülő i3-ból, amely a jövő héten debütál Európában és a jövő év első felében Kínában, nyolcezer darabot rendeltek az újdonságok iránt érdeklődő pénzes vásárlók. A cég a típus gyártásának bővítésén gondolkodik.