Günter Oettinger uniós energiaügyi biztos a Németországban tervezett, a külföldi autósokat terhelő autópályadíjjal kapcsolatban arról beszélt a Welt am Sonntag című német lapban megjelent interjúban, hogy érdemes lenne egységesíteni a közösségi autópálya-használati díjakat és fizetési rendszereket.
A berlini kormányzat ugyanis azt tervezi, idén megalkotja a szükséges jogszabályokat, 2016-tól pedig fizetniük kell a 13 ezer kilométeres német autópálya-hálózat használatáért a külföldi autósoknak.
A német vagy az országban élő más uniós polgárok vagy egyáltalán nem fizetnének, vagy - például valamilyen adójóváírás formájában - év végén visszakapnák a befizetett összeget.
Az uniós energiaügyi biztos a lapinterjúban azt mondta, a brüsszeli testület közlekedésért felelős tagja kételkedik az elgondolás jogszerűségében, és a javaslat elkészülte után a bizottság megvizsgálja, hogy nem ütközik-e az uniós előírásba, nem jelent-e diszkriminációt.
A decemberben távozott német közlekedési miniszter Peter Ramsauer tavaly még arról beszélt, EU-komform jogszabályt alkotnak.
"Nem akarjuk a német autósok életét egy újabb teherrel nehezíteni, de diszkriminálni sem akarunk. Vagyis tervünk minden tekintetben megfelel az uniós törvényeknek" - mondta a német szakminiszter.
Günter Oettinger uniós biztos a hétvégi lapinterjúban azt mondta, a külföldiek hátrányos megkülönböztetését magában hordozó német koncepció helyett jobb lenne, ha megkezdődne a vita az egész unióban érvényes autópályadíjakról.
Hiszen az unió belső határainak nyitottságát alapul véve groteszk lenne, ha 28 különböző rendszert vezetnénk be - nyilatkozta az unió energiaügyi biztosa.