Azeri internetes lapok úgy értesültek, hogy a BP vezette Shah Deniz konszern, az azonos nevű gázmező üzemeltetője júniusban hozza meg döntését, hogy az uniós Nabuccóval, vagy a Transz-Adria vezetékkel (TAP) köt szállítási szerződést. Az orosz gázszállításoktól való függés mérséklését célzó, a kezdetinél kevésbé ambiciózusra módosított Nabucco West Görögország elkerülésével vinné Törökországon keresztül Ausztriába az azeri földgázt. Az uniós projekt évi 10-23 milliárd köbméternyi gázt juttatna egy 1300 kilométeres vezetéken Európába.
Vetélytársa a TAP görög-török-albán összefogással jön létre, hossza 800 kilométer, a török határtól Görögországon és Albánián át vezetne Olaszország déli csücskébe, kapacitását évi 10 milliárd köbméterre tervezik. Az erről szóló megállapodást a múlt hónapban írták alá az érintett országok kormányfői Athénban. A szerződéskötést óvatosan bár, de támogatásáról biztosította az Európai Bizottság, nem nyilatkozva annak várható hatásáról a Nabuccóra.
Antonisz Szamarasz görög miniszterelnök hangsúlyozta, hogy támogatják az európai energiapolitikát, de a TAP stratégiai jelentőségű országa számára. Számításai szerint ez a projekt 1,5 milliárd euró befektetést hoz Görögországnak és közvetlenül 2000, emellett 10 000 közvetett új munkahelyet teremt. Athénban abban is bíznak, hogy az új vezetéknek köszönhetően csökkenni fog a gáz ára. Az albán kormány is jelentős hasznot remél a projektből.
Teodorosz Cakirisz, görög geopolitikai energia szakértő a SETimesnak úgy nyilatkozott, hogy a Shah Deniz konzorcium résztvevőinek többsége kereskedelmi és műszaki okok miatt kedvezőbbnek tartja a Nabuccónál a Transz-Adria vezetéket. Mások sokkal óvatosabbak. Mint mondják, egyrészt nem ismeretes, mennyi földgázt tudnak szolgáltatni folyamatosan az azeri mezők - ez akár elegendő lehet mindkét vezeték kiszolgálására, másrészt bár a török és a görög, sőt talán még a balkáni igényeket is képes lesz kielégíteni saját vezetékük, komoly szerepet Nyugat-Európa ellátásában képtelen lesz játszani.