A szervezet hétfői közleménye szerint a probléma a nyári csúcsidőszakban okozza a legnagyobb gondot, Madridból, Mallorcáról, Lisszabonból, Lyonból, Párizs-Orly repülőteréről, Milánóból és Brüsszelből is több száz méter hosszú sorokat jelentettek, sokan emiatt lekésték a gépüket úgy is, hogy a járatok az egy évvel korábbihoz képest 300 százalékkal többet késtek.
Az Airlines for Europe szerint ezért a szigorított schengeni határellenőrzés, illetve az alacsony létszámú ellenőr okozza a problémát, mivel ezek a tényezők a légitársaságokon, utasokon, repülőtéren kívül esnek, ezért az tagállamoknak kell a felelősséget vállalnia a jelenségért.
Az új szabályok szerint a hatóságoknak mélyebb vizsgálatnak kell alávetniük a schengeni zónába érkező utasokat, és egyeztetni kell adataikat a schengeni információs rendszerben lévőkkel. Ez hosszabb ideig tart és jóval több ellenőrre lenne szükség, hogy gördülékeny maradjon az ellenőrzési folyamat.
Olvassa el kapcsolódó cikkeinket arról, hogy a késések miatt kártérítés jár az utasoknak az Európai Unióban. Több erre szakosodott cég foglalkozik a kártérítésekkel, például a Flight Refund vagy a Claim It.