Egy brit kutatás során az új kutyatulajdonosok negyede ismerte el, hogy a lezárás alatt és miatt döntött a vásárlásról, részben azért, hogy csökkentse magányát részben pedig azért, mert több időt tudott új kedvencével tölteni a nevelés szempontjából fontos életkorban.
A kutyák mellett a macskák iránti kereslet is megugrott.
A kutyavásárlás hosszútávú döntés, sokan pedig egyáltalán nem szereztek kellő információt az új családtagról. A vásárlók 27 százaléka fizetett pénzt a tenyésztőnek anélkül, hogy egyáltalán látta volna a kutyát, 42 százalékuk pedig meg sem nézte, hogy milyen környezetben születtek a kölykök - olvasható a portálon.
A helyzetet a tenyésztők is kihasználták, az új kutyatartók 83 százalékánál egyáltalán nem próbálták meg felmérni, hogy egyáltalán alkalmasak-e egy kisállat gondozására.
Bill Lambert, a brit Kennel Klub egyik vezetője is attól tart, hogy impulzusvásárlások történtek és az emberek át sem gondolták, hogy mekkora felelősséggel jár egy kutya gondozása.
Az online állatvásárlásnak komoly kockázatai vannak, lehet, hogy a család egy beteg, rosszul szocializált kutyát vásárol, amelynek komoly anyagi következményei lehetnek nem beszélve a lelki törésről, amelyet mind az emberek, mind pedig az állatok elszenvednek.