A ShopperTrak (ST) elemzése szerint az összesített bolti eladások 2,3 százalékkal emelkedtek az egy évvel korábbi két napos időszakhoz képest, és elérték a 12,3 milliárd dollárt.
Az előző évekhez képest kissé változtak a vásárlói szokások. Több eladás volt a hálaadás napján, mint korábban, miközben a "fekete pénteken" visszaesett a forgalom. Csütörtökön az előrébb hozott nyitva tartás segített, de pénteken így már 11 százalékkal kevesebb látogató volt, mint 2012-ben, és az eladások is 13,2 százalékkal csökkentek.
"Egyre többen választják azt, hogy már hálaadás napján elmennek vásárolni. A fogyasztók egyre többször néznek utána a termékeknek az interneten, mielőtt belépnének a boltokba. Amikor megérkeznek, a vevők pontosan tudják, mit akarnak megvásárolni. A kiskereskedőknek most az a feladatuk, hogy kellemessé tegyék a vásárlói élményt" - mondta Bill Martin az ST alapítója.
Idén először nyitott ki hálaadáskor a Macy's, miközben a Wal-Mart és a Target már csütörtökön is leárazásokat szervezett. A kiskereskedők és az áruházláncok ugyanakkor arra figyelmeztettek, hogy az akciók csökkentik a nyereségüket. Az akciókat azonban nem lehet elhagyni, mert a kiskereskedelmi piac telített, alig van növekedés, és a meglévő vásárlókért kell jobban megküzdeni a konkurenciával.
Az ST adatai szerint nagy volt a forgalom az Egyesült Államok nyugati és déli részén, de a rossz időjárás miatt északkeleten kevesebben indultak el vásárolni. A ruhaboltok forgalma nőtt, de az elektronikai boltok látogatottsága csökkent, mert egyre többen inkább az interneten vásárolnak elektronikus cikkeket. Az ST adatai magát az online forgalmat nem mérik, más források szerint az két nap alatt 3 milliárd dollárt tett ki.
Az amerikai Nemzeti Kiskereskedelmi Szövetség (NRF) becslése szerint az idei négynapos ünnepi hétvégén 140 millió bolti vásárló lehet, kicsit kevesebb, mint a 2012-es 147 milliós vásárlói tömeg. Az NRF szerint 2012-ben négy nap alatt megközelítőleg 60 milliárd dollárt költöttek az amerikaiak, de a 2013-as adataikat még nem tették közzé.
A négynapos hosszú hétvégét a "kiberhétfő" fogja követni, amikor kifejezetten az elektronikai és számítástechnikai cikkek eladásáról fog szólni a nap. A bolti eladások mellett itt már azonos szerep fog jutni az e-kereskedelemnek. A Nielsen piackutató felmérése szerint a vásárlók 46 százaléka, már online fogja leadni a megrendeléseit, elkerülve a bolti sorban állást.