A Bundesrat több módosítással fogadta el a rendeletet, a legfontosabb az, hogy a kormány eredeti elképzelésével szemben nem lehet majd a járdákon közlekedni elektromos motorral működő rollerrel.
A másik fő módosítás szerint a lassabb, legfeljebb óránkénti 12 kilométeres sebességre képes elektromos rollereket is csak 14 éves kortól lehet használni, szemben a kormány által javasolt 12 éves korhatárral.
A Bundesrat döntése szerint a kormány által részletesen kidolgozandó szabályok alapelve az lesz, hogy a lassabb, és a gyorsabb, legfeljebb 20 kilométeres végsebességre képes elektromos rollerekkel is csak a kerékpárutakon, a kerékpársávokban és a közös használatú busz- és kerékpársávokban lehet közlekedni. Bukósisak viselése nem kötelező. Külön jogosítvány sem szükséges, de felelősségbiztosítást kell majd kötni az elektromos meghajtású rollerekre.
A szövetségi kormány az elektromobilitás elterjedését igyekszik ösztönözni a nagyvárosok útjain egyre gyakrabban látható elektromos rollerek használatának szabályozásával.
Az új típusú járművek a közösségi közlekedéssel együtt "újabb igazi alternatívát kínálnak az autó helyett", ideálisak az úgynevezett utolsó mérföld - a városi közlekedési utak utolsó szakasza, például a busz-, metró- vagy villamosmegálló és az otthon vagy a munkahely közötti távolság - megtételére - mondta az MTI szerint Andreas Scheuer közlekedési miniszter.
Németországhoz hasonlóan a közelmúltban Franciaországban is döntöttek arról, hogy betiltják az elektromos rollerezést a járdákon, szeptembertől.