A magyarok többsége ugyanannyi pénzt fordít idén utazásra, mint a koronavírus-járvány előtt, ennek ellenére az ár a 2. legmeghatározóbb szempont abban, hogy hová utazunk; a Covid-helyzet és az elérhető biztonságos úti célok összességében a válaszadók közel negyedénél befolyásoló tényezők - derül ki a Kiwi.com cseh utazási technológiai vállalat felméréséből.
A kíváncsiság után az ár dönt
Az ár fontos szerepet tölt be, de azért még győznek a vágyak, amikor úti célt választunk. Arra a kérdésre, hogy mi befolyásolja leginkább a döntésünket, hogy legközelebb hová utazunk, a legtöbben (tízből négyen) azt válaszolták, hogy olyan helyeket választanak, amelyeket szeretnének megnézni. A fontossági sorban ezt követi a költségvetés, amelyet a válaszadók 22 százaléka jelölt meg.
Minden tizedik válaszadót nem kimondottan a helyszín, hanem az utazás időpontja motiválja, így például a szünidőre, ünnepekre, hosszúhétvégékre fókuszál. Elenyésző arányban ugyan, de akadnak olyanok is, akiknek az időjárás a leginkább befolyásoló tényező a következő úti cél kiválasztásánál.
Sokan kivárnak
A többség biztonságosnak tartja az utazást, csak pusztán a válaszadók negyede aggódik a koronavírus miatt. Harmaduk egy hirtelen lezárástól tart leginkább, körülbelül minden negyedik embert foglalkoztatnak a váratlan pluszköltségek, az esetleges járattörlések pedig minden 20. válaszadónak okoznak fejtörést.
Egy észak-amerikai út a legtöbb magyar álma
És ha már álomutazások: a Kiwi.com rákérdezett arra is, hogyha bárhová mehetnének, és szeretnének is utazni, akkor a világ melyik távoli részét keresnék fel a magyarok.
A listát magasan Észak-Amerika vezeti, az USA-ba és Kanadába utazna a válaszadók 38 százaléka, ezt követi Ausztrália és Új-Zéland (22 százalék), majd Ázsia (17 százalék). Közép-és Dél-Amerikába vágyik a megkérdezettek 12 százaléka, 6 százalék az arab világot keresné fel, és akadnak olyanok is, akik az Északi- vagy Déli-sarkot fedeznék fel.
A pihenést, wellnesst részesíti előnyben a magyarok nagyobb része, kalandokat, felfedezéseket pedig a válaszadók 43 százaléka keres az utazásai során. Korosztályokat tekintve kiemelkednek a harmincasok: ebben a korosztályban pusztán a válaszadók 35 százaléka vágyik kalandra, amikor utazást tervez.