A cseh regionális fejlesztési minisztérium visszavonta azt a tervét, hogy kétmilliárd korona (26 milliárd forint, egy Nemzeti Színház ára) elköltésével propagandakampányt indít a belföldi turizmus népszerűsítésére - írta a Radio Praha. A terv az volt, hogy ráveszik a cseheket a hazai vakációra. Az ellenzék azért támadta az ötletet, mert szerintük csak arra szolgált volna, hogy bevételhez juttassák Andrej Babis miniszterelnök médiavállalatait.
A minisztérium azzal indokolta a program lefújását, hogy még finomítanak rajta. A terv egyébként az volt, hogy 700 millió koronát költenek el tévéreklámokra, továbbá 400 millió a nyomtatott és az online médiában. A többit másfajta hirdetésekre költötték volna.
A vendéglátásnak nagy szüksége van a támogatásra, ami kiderül abból, hogy a cseh sörfőző iparág 4,7 milliárd korona veszteséget szenvedett el március és május között a koronaválság miatt - derül ki a sörfőzők szakmai szervezetének megbízásából gyűjtött statisztikai adatokból. A legnagyobb veszteséget a vendéglők és kocsmák elveszett megrendelései okozták.
A cégek 728 ezer hektoliter sörrel kevesebbet szállítottak a vendéglátásnak ebben a három hónapban, mint egy évvel korábban. Ezt nem tudta kompenzálni, hogy az áruházakban és a boltokban több sör fogyott, mint korábban. A szakértők felhívják a figyelmet arra, hogy az alacsonyabb eladások miatt kisebb áfabevétel fog befolyni az állami költségvetésbe.