A Sixfold valós idejű fuvarkövető rendszerhez kapcsolt tehergépjárművek menetteljesítménye a krízisidőszakban hétről hétre folyamatosan csökkent. A legnagyobb mértékben, április első teljes hetében 29 százalékkal maradt el a krízis előtti heti átlagtól. Az elmúlt héten, április 13-19 között az elmaradás már 24 százalékra mérséklődött - írja az MTI.
A határátlépések időigénye a múlt héten 26 százalékkal haladta meg a járványügyi korlátozások előtti átlagot, az előtte való héten pedig 28 százalékkal. A legrosszabb helyzet a március 16-i héten alakult ki, amikor a lengyel határon a kamionok sora elérte a száz kilométert is és az átkelés akár napokba telhetett. Európai átlagban azon a héten a határátlépések időigénye 60 százalékkal haladta meg az átlagot.
Miközben a határátlépések időigénye növekedett, a belföldi forgalomban átlagosan három százalékponttal megnövekedett az időre rendelt szállítmányok pontos beérkezésének a részaránya a lecsökkent közúti forgalomnak köszönhetően.
A legnagyobb mértékben az autóipari ágazat teherforgalmi igénye csökkent Európában, április első hetében 50 százalékkal maradt el a krízis előtti átlagtól. A faipari alapanyagok forgalma 25 százalékkal, az építőipari alapanyagoké és termékeké pedig 20 százalékkal csökkent. A lakossági készletfelhalmozás miatt növekedett viszont a (fast-moving consumer goods, FMCG) fogyasztási cikkek forgalma.
Az FMCG áruszállítás átmeneti megnövekedett kapacitásigénye miatt a rendelkezésre álló szabad teherautó kapacitás március folyamán kissé csökkent ugyan, de április első hetében már 2,8-szorosa, második hetében pedig 2,9- szerese volt a megszokott átlagnak.
Az Európában bevezetett járványellenes intézkedések Franciaországban, Spanyolországban és Olaszországban vetették vissza a legnagyobb mértékben a közúti teherforgalmat. Éves összevetésben április első hetében a közúti teherforgalom Spanyolországban 50 százalékkal, Franciaországban 46 százalékkal, Olaszországban pedig 37 százalékkal csökkent április első hetében.