A légiforgalomban ebben az időszakban, fél év alatt 1,2 milliárd ember utazott. A fertőzés kockázata 1:27 millióhoz. Ugyanakkor a villámcsapás kockázata 1:500 ezerhez - az amerikai járványügyi központ szerint.
Elképzelhető, hogy a számokat alábecsültük. Ha azonban a fertőzések 90 százalékát nem jelentették, akkor is 2,7 millió utasra jut egy fertőzés - mondta David Powell, az IATA egészségügyi szakértője. Ráadásul a 44 fertőzést is a maszk kötelező viselése előtt regisztrálták.
Ezek közül 15 eset egy Londonból Hanoiba tartó gép fedélzetén történt, 11 pedig egy Sydney-ből Perth-be tartó járaton, bár ezek közül utólag csak nyolcat igazoltak.
A júliussal záródó kutatás után volt még egy tömeges fertőzés augusztusban. A Zantéból Cardiffba tartó charter járaton 16 koronavírusos fertőzöttet regisztráltak, bár az nem derült ki, hogy közülük hányan lettek fertőzöttek Görögországban, és hányan a repülőn.
Az IATA szerint az alacsony kockázatban nagy szerepet játszik az ülések elhelyezkedése, hiszen az utasok háttal ülnek egymásnak; a háttámla, amely óv a fertőzéstől; nem utolsósorban pedig a folytonos, a gép mennyezetétől a padló felé tartó, függőleges szellőztetés - írta az Euronews.