Hiába a bombázzák Romániában az árengedmények tömkelegével a fogyasztókat az elektronikai áruházak, éves szinten legjobb esetben is az árbevétel 30 százalékos csökkenésére számítanak - adta hírül a Maszol. Más internetes áruházakhoz hasonlóan az online rendelések száma az elektronikai- és elektrotechnikai termékeket forgalmazó Flanconál megnőtt, ám ez nem tudja kompenzálni vállalat offline boltjainál mutatkozó drasztikus csökkenést.
A Flanco árleszállítások özönével próbálja vásárlásra bírni a potenciális vevőket, ám ennek ellenére a forgalom 20 százalékkal csökkent márciusban. Dragoș Sirbu vezérigazgató szerint elképzelhető, hogy az idei árbevétel csak a fele lesz a tavalyinak.
A legnagyobb romániai internetes áruház, az eMag forgalma több mint 10 százalék ugrott meg márciusban. A háztartási gépek, a ruhaneműk, a cipők és az autógumik iránti kereslet nagyon visszaesett, míg laptopból, monitorból és tévékészülékből többet adtak el. Iulian Stanciu vezérigazgató elmondása szerint a legnagyobb fellendülés az általános fogyasztási javak terén következett be.