Két évvel ezelőtt a republikánus Klub Jagiellonski új projektbe kezdett, amelynek célja az volt, hogy a lengyel vásárlók könnyebben megtalálhassák a lengyel árukat az üzletek polcain. Most még tovább mentek: lehetővé teszik az áruk azonnali tesztelését - adta hírül a gazeta.pl.
Úgy tűnik, a sok fehér-piros jel a termékeken nem segített a vásárlóknak a lengyel áruk megtalálásában. Gyakran külföldi árukon is szerepelt együtt ez a két szín - idézte a dlahandlu.pl portál a Jagiellonski Klub egyik tagját.
Kapcsolódó
Példának a Zott német joghurtot hozták fel, amelynek logója fehér-piros. Emellett ott van ez a jelzés a Lengyelországban készülő majonézen is, pedig az a gyár már a svájci Nestlé konszerné. Ennek hatására a vevők azt hiszik, hogy hazai terméket tesznek kosarukba, pedig az nem az - vélik a mozgalom tagjai.
A klub ezt a helyzetet akarja megváltoztatni oly módon, hogy elhelyezi a Pola jelzést azokon az árukon a termékeken, amelyek 100 százalékban lengyelek.
Ellenőrizze maga!
Megalkották tehát a Pola alkalmazást. A szó a lengyel és a terület, mező összevonásával keletkezett szójáték, amely a lengyelséget jelöli. Arra akarja felhívni a figyelmet, hogy néhány cég kihasználja a "Most Lengyelország" logót, pedig nem is lengyel.
Az alkalmazás használata egyszerű - a kód beírása után egy információcsomag jelenik meg a vizsgálandó terméket gyártó vállalatról. Az is kiderül például, hogy hazai tőkével működik vagy külföldivel, hol készítették a terméket stb. Az adott termelőnek az ismérvek alapján a Pola 0-100 pontot adhat - minél magasabb a pontszám annál lengyelebb a cég.
Olyan vállalatot eddig nem sikerült találni, amely elérte volna a 100 pontot, amely jogosulttá tenné arra, hogy Polának nevezze az áruit. Ugyanakkor a klub információja szerint két cég, a Radziemska háztartási kémiai áruk gyártója, és a Woda Staropolska - az ásványvíz egyik legjobb fajtájának előállítója - jogosult lesz elhelyezni az emblémát.
A fotó forrása: Pixabay