A közlemény idézte Ondré Pétert, az AMC ügyvezető igazgatóját, aki kifejtette: a sanghaji expo komoly lendületet ad a kínai-magyar üzleti kapcsolatok fejlődéséhez. Az Agrármarketing Centrum küldetésének tekinti, hogy minél szélesebb körben megszerettesse és népszerűsítse az egészséges, ízletes, nemzeti tradícióinkhoz hű, környezettudatos technológiával készített, kiváló minőségű magyar termékeket. Kína hatalmas piacot jelent a magyar agrár- és élelmiszeripar számára, hiszen Kína Magyarország 10. legfontosabb kereskedelmi partnere - tette hozzá.
Arról is beszámoltak, hogy Orbán Viktor miniszterelnök, valamint a magyar kormány delegációja részvételével nyitották meg Sanghajban a Kínai Nemzetközi Import Expo Magyar Országpavilonját november 6-án.
Az első Kínai Nemzetközi Import Expóról megjegyezték, a Sanghajban zajló nagyszabású kiállításnak Európából Németország és Nagy-Britannia mellett Magyarország az egyik díszvendége. Magyarország a rendezvényen arra törekszik, hogy a kínai piacon pozícionálja a járműipari, az innovációs, az agrár- és élelmiszeripari termékeket és szolgáltatásokat, valamint, hogy az országot, mint turisztikai és befektetési célországot mutassa be a nemzeti pavilonban.
A Kínába irányuló magyar export 2017-ben meghaladta a 2,7 milliárd dollárt, ezen belül kiemelkedő a Kínába irányuló élelmiszerexport, amely közel 70 millió dollárt tett ki tavaly. Az ország teljes külkereskedelmi forgalma Kínával 2017-ben meghaladta a 7,95 milliárd dollárt, amely 11,86 százalékos növekedést jelent 2016-hoz képest. Idén az év első hét hónapjában a 2017-es adatokhoz képest a Magyarországról Kínába irányuló export közel 9 százalékkal (több mint 1,6 milliárd dollárra), a Kínából Magyarországra irányuló import közel 22 százalékkal (több mint 3,5 milliárd dollárra), a teljes külkereskedelmi forgalom pedig több mint 18 százalékkal nőtt - olvasható az AMC közleményében.